”… med hjælp fra la Cour & Rode har vi alle fået nogle meget anvendelige redskaber til brug i hverdagen til konflikthåndtering, så vi kan håndtere eventuelle problemer i opløbet, hvilket har stor betydning, når tilfældet som hos os har været, at forskellige medarbejdergrupper bringes sammen. Disse redskaber har betydet meget for trivslen i hverdagen på klinikkerne.”
”… i forbindelse med en konflikt, der var ved at gå i hårknude fik vi hjælp af la Cour & Rode. Vi fik en meget kvalificeret og professionel hjælp lige i rette tid. En hjælp som ikke kun løste op for konflikten, men som også skabte nye indsigter og muligheder for fremtiden. Konflikten blev løst via 2 rundbordsamtaler.”
”… i forbindelse med en tilspidset konflikt i en medarbejdergruppe fik vi hjælp fra konsulentfirmaet la Cour & Rode. Medarbejdergruppen blev gennem individuel coaching, teamcoaching og teambuilding støttet i at finde hoved og hale i konflikten. Resultatet af samarbejdet med la Cour & Rode har været en mere tilfreds medarbejdergruppe, hvor arbejdsglæden er steget og sygefraværet faldet.”
”… specielt i én afdeling var der behov for at igangsætte en konfliktløsende proces, som sikrede forbedring af et dårligt rygte og deraf følgende lavt selvværd i personalegruppen la Cour & Rode har professionelt og autentisk gennemført rundbordssamtaler, givet ledersparring og teamcoaching af medarbejdergruppen i denne afdeling. Disse tiltag har medført at samarbejdet mærkbart er forbedret.”
“… i forbindelse med at jeg ønskede at dygtiggøre mig indenfor personaleledelse og konflikthåndtering, har jeg modtaget undervisning af konsulentfirmaet la Cour & Rode i bl.a. mennesketypemodellen Enneagrammet. Et fantastisk stykke værktøj til både motivation og konflikthåndtering. Undervisningen har været dygtigt tilrettelagt og meget præcist tilpasset mit behov.”
la Cour & Rode
Vores overbevisning er, at udvikling af samarbejdskompetencer og udvikling af virksomheder og arbejdspladser hænger tæt sammen. Organisationer, teams, fællesskaber og enkeltpersoner, der er gode til at samarbejde, når gode resultater.
Når samarbejdet lykkes, er det netop fantastisk. For den enkelte medarbejder. For chefen. For gruppen. For bundlinjen. Når det ikke lykkes, giver det omvendt frustration. For mennesker. Og bundlinjen påvirkes også negativt.
Samarbejdskompetencer handler grundlæggende om:
- at kende sig selv
- at kunne håndtere sig selv
- at kende andre
- at kunne håndtere andre
Måske er det også tydeligt for dig, at det store flertal af mennesker har et stort udviklingspotentiale i forhold til at forbedre deres samarbejdskompetencer? Og at samarbejdskompetencer og resultater hænger tæt sammen …
Vores kerneydelse er netop at tilbyde viden om og udvikling af samarbejdskompetencer.